17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت اول

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: علی حسینی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت اول

17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر:

راهنمای مبتدیان برای باغبانی و طراحی منظر از طراح باغ آنجل کالینز، که ما را با همه چیزهایی که هنگام برنامه ریزی یک باغ از ابتدا باید بدانید آشنا می کند.

شروع به برنامه ریزی یک باغ از ابتدا، خواه یک باغ کوچک در شهر باشد یا یک باغ روستایی وسیع، می تواند یک کار دلهره آور باشد. فکر می‌کنم طراحی خوب واقعاً تسلط بر ابعاد بسیار متفاوتی است که در هر باغی وجود دارد: فضا، مقیاس، بافت، هماهنگی، رنگ، ساختار، روشنایی، تاریکی، جذابیت، قدرت، حس مکان، عاشقانه، تاریخ. و غیره اما هنگامی که شروع به کار کردید، واقعاً قوانین سختگیرانه ای وجود ندارد .هر باغبانی غرایز را برای هدایت آنها در طول زمان ایجاد می کند.

لذت یک باغ این است که می توانید رشد آن را در طول سالیان متمادی تماشا کنید و بنابراین فکر می کنم بهترین کار این است که به یک طراحی ساده و کلاسیک پایبند باشید. سپس می توانید انرژی را دوباره به کاشت بدهید و در طول زمان با آن آزمایش کنید، زیرا نسبت به منظره ای که در آن کار می کنید اطمینان بیشتری پیدا می کنید.

قبل از اینکه شروع کنید:

  •  لیست علاقه مندی ها را تهیه کنید

قبل از شروع، به این فکر کنید که چگونه از باغ خود استفاده می کنید و برای تحقق آن به چه چیزهایی نیاز دارید. اولین چیزی که باید به آن فکر کنید یک قسمت نشیمن با چند صندلی باغ زیبا است . ترجیحاً این قسمت نزدیک خانه و در صورت امکان رو به جنوب غربی باشد.

 

ممکن است برای برخی از کارهای روزمره مانند محل نگهداری اسباب بازی ها یا خط شستشو به فضایی نیاز داشته باشید. آیا باغ سبزیجات می خواهید؟ فضای مناسب برای فرزندانتان چطور؟ هر نوع باغی به کمپوست نیاز دارد و باغبان‌های جدی ممکن است یک آلونک بخواهند.

 

در باغ شهر، شما می خواهید بدانید که وقتی از سر کار به خانه می آیید کجا می خواهید بنشینید و اینکه آیا قرار است باغی پر از گیاهان داشته باشید یا باغی ساده تر با عناصری مانند سنگفرش زیبا و آب. دیوار یا حصار زیبا یا مرزهای کاشته شده.

 

اگر باغ شما کوچک است، سعی کنید نیازهای اساسی خود را برآورده کنید و به یک طراحی ساده با یک یا دو فاکتور شگفت انگیز پایبند باشید. کاشت را ساده نگه دارید، از علف ها یا گل های رز با درختچه های همیشه سبز و گلدان های گیاهی پر از تمام کاشت های فصلی مورد علاقه خود استفاده کنید.

 

اگر باغ شما بزرگ است، زمان بیشتری را صرف تجسم فضای خود کنید، بررسی کنید که چه چیزی به کجا می رود و چگونه می توانید فضا را تقسیم کنید. سعی کنید جسور باشید و به بازی با مقیاس فکر کنید.

 

جایی که خورشید غروب می کند کار کنید و بر اساس آن بکارید تا نور خورشید غروب به گیاهان برسد.

  •  خاک را در نظر بگیرید

تنها مهم ترین کاری که می توانید برای باغ خود انجام دهید این است که آماده سازی خاک را در نظر بگیرید. به خاک فوق العاده باغ مونتی دان فکر کنید و آن را هدف قرار دهید: بدون تراکم، زهکشی خوب و خاک قابل انعطاف و غنی از مواد مغذی. گیاهان شما به خاطر آن شما را دوست خواهند داشت و برای سال ها باغی سالم به شما می دهند. کمپوست و خاک خوب دو مورد از اولین گام ها به سمت یک باغ شگفت انگیز هستند.

سبک

  •  باغ رسمی

تقارن و تعادل دو مورد از مهمترین ابعاد در یک باغ رسمی به همراه اشکال هندسی در یک طرح کاشت ساده است.

در مورد شکل خود تصمیم بگیرید و این شکل را در سراسر باغ تکرار کنید، چه تخت گل، مسیر، آب یا فضای بین این عناصر.

باغ خود را با تاپیاری و مقداری کاشت ظروف خوب پر کنید و ظاهری تمیز و فوق العاده خواهید داشت که امیدواریم نگهداری آن آسان باشد.

پالت کاشت خود را نسبتاً محدود نگه دارید، برای مثال، به پالت کم رنگ زرد، کرم، سفید و سبز لیمویی بچسبید. یا طیفی از آبی، خاکستری و قرمز تیره. همه اینها چشم را آرام می کند و هیچ چیز با آن رقابت نمی کند.

اگر باغ شما به اندازه کافی بزرگ است، برخی درختان مانند زالزالک را در بیرون بکارید و اجازه دهید به طور طبیعی رشد کنند.

یک استخر رسمی باید بسیار ساده باشد و شکل این استخر در سراسر باغ تکرار می شود.

 

  • باغ غیر رسمی

از طرف دیگر باغ های غیررسمی می توانند وحشی و شل باشند و از خطوط مستقیم و اشکال مکرر باغ رسمی اجتناب کنند. در صورت امکان از مواد طبیعی استفاده می شود و مناطق چمن طولانی تر نگهداری می شوند و با لامپ پر می شوند.

 

مسیرها تمایل دارند از میان باغ بین مرزهای بزرگ ارگانیک که پر از گیاهان چند ساله، درختچه‌ها، گل رز، علف‌ها و سایر گیاهان است، جریان داشته باشند.

اگر مسیرهایی دارید، سعی کنید اشکال منحنی و پرپیچ و خم ایجاد کنید.

بگذارید گیاهان در مسیرهای سنگریزه بذر کنند و رزهای پرتقال روی درختان رشد کنند تا جلوه ای عاشقانه ایجاد کنند.

ساختار

هنگامی که تصمیم گرفتید کجا در باغ خود بنشینید و استراحت کنید، باید به ساختار فکر کنید. آیا می خواهید پرچین، حصار، طاق، دروازه، مجسمه، ظروف یا توپی داشته باشید؟ اگر باغ شما کوچک است، کمتر فکر کنید که بزرگ است. سعی کنید فقط با ترکیب سه یا پنج عنصر واقعا خوب از لیست بالا از درهم ریختگی جلوگیری کنید.

 

  • پرچین ها، دیوارها و نرده ها

اگر باغ شما به یک پرچین بلند نیاز دارد، باید تصمیم بگیرید که آیا همیشه سبز باشد یا خیر، در این صورت سرخدار انتخاب فوق العاده ای است. سرخدار به زهکشی مناسبی نیاز دارد، بنابراین آن را با احتیاط بکارید و اگر روی خاک سنگین هستید، باید چاله کاشت را با حداقل 200 میلی‌متر شن پر کنید. همچنین دوست دارد در زمستان تغذیه شود، بنابراین در طول سال به آن غذا دهید و در عرض 3-4 سال یک پرچین خوب خواهید داشت. اگر پرچین برگریز را ترجیح می دهید، ممرز در خاک های رسی و راش در خاک های سبک تر مفید است. روگوسا و سایر گل های رز پرچین های زیبایی نیز می سازند.

 

توجه شما را به قسمت دوم مقاله جلب میکنیم: قسمت دوم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی حسینی در سه شنبه 3 خرداد 1401


:: نحوه طراحی روف گاردن
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت دوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر
:: چگونگی ساخت ویلای مدرن
:: بررسی طراحی چهار ویلای معروف در جای جای جهان
:: چگونه یک ویلا طراحی می شود؟
:: اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم
:: اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم





به وبلاگ من خوش آمدید




:: خرداد 1401;
:: ارديبهشت 1401;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by villadesignco